Sunday, August 28, 2011

Fast 2 Feed 2011 di Kuala Nerang, Kedah

Lokasi: Pusat Jagaan Batitul Mahabbah al-Hashimi, Kuala Nerang, Kedah
Tarikh: 27 Ogos 2011
Program: Fast 2 Feed anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia Diraikan: 50 anak-anak yatim dan miskin

Alhamdulillah, berakhirnya program Fast 2 Feed (F2F) anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) bagi Ramadhan tahun ini, 1432H bersamaan tahun 2011 di Kuala Nerang, Kedah. Program F2F di Kuala Nerang telah meraikan 50 anak-anak yatim dan miskin dengan juadah berbuka puasa, duit raya dan sumbangan makanan kering.

sementara menunggu berbuka puasa

anak-anak Mahabbah menikmati juadah berbuka

sumbangan duit raya dan bantuan makanan

sukarelawan bersama penghuni perempuan


sukarelawan bersama penghuni lelaki

barisan sukarelawan Muslim Aid

meninjau lokasi yang akan dijadikan kolam ikan bersebelahan dengan asrama lelaki


keadaan asrama lelaki

asrama lelaki

Kami tiba di sana jam 5.30 petang dan telah dibawa ke asrama lelaki yang terletak di Jalan Kebun. Asrama lelaki ini menempatkan anak-anak yatim serta merupakan lokasi bagi remaja insaf, atau pemulihan akhlak. Mereka diajar dengan skil kemahiran menukang dan sebagainya. Tempat tinggal mereka dibina oleh mereka sendiri yang telah dibimbing oleh kontraktor yang berpengalaman.

Pengisian dalam bentuk kerohanian juga disediakan oleh penjaga bagi mendidik jiwa mereka agar dapat melahirkan akhlak yang baik. Muslim Aid mengucapkan jutaan terima kasih dan penghargaan kepada para dermawan yang telah menaja anak-anak yatim dan miskin berbuka puasa beserta sumbangan duit raya di Kuala Nerang. Semoga kalian mendapat keberkatan dariNya, insyaAllah.

InsyaAllah Muslim Aid akan merancang program seterusnya untuk membantu anak-anak Baitul Mahabbah di masa akan datang insyaAllah. Pada yang berminat untuk menyumbang, boleh salurkan ke tabung orphan aid Muslim Aid bagi menjayakan program anak-anak yatim dan miskin ini.

Muhammad bin Kamarulazizi


No comments:

 

Copyright 2009. Sebuah projek dari Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia, Tel: 03-22881996, Email: mail@muslimaidasia.com

Develop byAdvertBlogger